Monday, June 25, 2007

Zou Wilders iets van Boshardt geleerd hebben?

Majoor Boshardt is overleden. Een generatie is verloren. Een vrouw die voor eendracht stond, mensen accepteerden zoals ze waren en ze verwelkomde wie ze ook waren en waar ze ook vandaan kwamen. Naast dit treurige nieuws hoorde ik vandaag ook goed nieuws. Nederlanders zijn weer toleranter ten opzichte van buitenlanders/allochtonen. We zijn weer terug op het niveau van voor Pim Fortuyn. Zou Wilders nou trots opzich zelf zijn dat ondanks zijn onzinnige geblaat het hem dus niet lukt om haat tegen moslims en allochtonen in het algemeen te zaaien?
Ik vraag me af of tolerantie te maken heeft met de economische gesteldheid in Nederland. Blijkbaar als het goed gaat wordt Nederland toleranter. Zonde dat de verkiezingen ruim een half jaar geleden waren en Wilders dus 9 zetels heeft gekregen. MOeten we nog 3 1/2 jaar zijn drang om met botte oneliners te komen om zichzefl in de picture te houden. Uiteraard gooit hij zijn eigen glazen in want ik denk niet dat iemand een inhoudelijk punt kan noemen dat door hem aan de politieke discussie is toegevoegd, behalve onzinnige punten die een hoop tijd en energie kosten. Het punt dat mij persoonlijk geraakt heeft was de discussie over de dubbele nationaliteit. Als maroc heb ik geen keuze en behoud ik mijn maroc nationaliteit en zorgt Wilders er alleen maar voor dat ik me juist steeds minder Nederlander voel. Anyways deze post wordt veel te serieus dus kap hem maar af. Binnenkort weer meer grappige posts want de zomer is begonnen!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home