Wednesday, October 18, 2006

Autumn Depression? Don't make me laugh!


Het is weer zover. De zon is weg en ik heb het koud. Iedere Hollander aan wie ik dit onthul kijkt me aan met een blik van: "Waar heb jij het over? Het is nog een heerlijk weertje!" Dertig jaar in Nederland en nog steeds is mijn Maroc afkomst niet gewend aan dit Hollandse weer. Het liefst ga ik in vervroegde winterslaap en zet alle afleveringen van 'Six Feet Under' achter elkaar op replay. Heerlijk in the mood voor dingen die vergaan wachtend opdat er weer leven op gaat schijnen. Maar nee het Hollandse in mij heeft mij geleerd dat dat zonde is. Dus is dit de tijd dat de grote schoonmaak begint. Huis aan kant, inspiratie, schilderen, shoppen en er weer op uit. De stad in en de kroeg in, maar weer opnieuw teleurgesteld. Deze stad is een dorp. Ik heb dringende behoefte om heerlijk uit mijn dak te gaan en lekker te gaan swingen, maar kan iemand me vertellen waar? Er gebeurt niets meer in deze stad. Ik overweeg maar ergens heen te vliegen om een goede avond door te halen. Want als er geen bruisende activiteiten in Amsterdam zijn dan moet ik de bruisende activiteiten maar op zoekent. Veel te gevaarlijk dat ik anders alsnog in een herfstdepressie terecht kom....

Overigens ben ook een blog begonnen op het blog van de Volkskrant http://www.volkskrantblog.nl/blog/5638 in de hoop een groter publiek te bereiken want tot op heden nog geen reacties. Dus waardeer je mijn blog? reageer en zeg het voort!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home